29 November 2009

Selamat Hari Raya korban

Rasanya belum terlambat untuk aku mengucapkan selamat Hari Raya Aidil Adha Maaf zahir batin kepada teman2 yang mengikuti blog ini. Maklumlah...sibuk memanjang jea dua tiga hari ni..

Raya kali ini terasa sekali kemeriahannya kerana adanya majlis korban. Acara korban yang telah dianjurkan oleh tempat kerja papanya telah mengorbankan 25 ekor kambing. Ramai pelajar-pelajar medic dan engineering turut sama melapah daging kambing tersebut. Kalau takde diaorg yg menolong..mungkin lambatlah siapnya...

Tahniah jugak untuk Cik Wan Azizam kita yang berjaya menyembelih kambing sebanyak 21 ekor...sakit tangan tu tak terkira kan? Org berkebolehan memang macam tu! Kena buat semua..he..he..

Ini pertama kali aku melihat kambing disembelih didepan mata dengan darah yang keluar memancut-mancut. Mak oi! terkejut aku melihat darah keluar memancut2 tu... Nasib baik aku ni bukan mabuk darah...kalau tak mahu pengsan dibuatnya. Anak2 excited...Adam dan Dania berada dibarisan depan bersama anak2 lain melihat kambing tersebut dari mula dipegang..saat pisau diletakkan dileher dan saat darah memancut keluar...serta...melihat keaddan kambing yang tidak bernyawa lagi selepas itu..

Budak2 ni sanggup menahan kesejukan untuk melihat kambing disembelih tanpa rasa takut. Hari ni aku baru berkesempatan untuk menerangkan kepada Dania mengapa kambing2 tersebut disembelih. walaupun nampak mcm tak berapa faham..sekurang-kurangnya...dia pernah mendengar cerita nabi2 ini diceritakan kepadanya...takdelah..dia tertanya2 lagi mengapa?..mengapa? dan ...mengapa...?

No comments: