10 November 2009

School Closure

Sudah 2 hari Dania tak pergi sekolah. Demamnya tinggi. Bila letak temperature bawah ketiak..ha! bacaannya hampir mencecah 39 darjah C. Itu semalam punya suhu..malam tadi 38.6 darjah C. Aku jelum kepala dan badannya tak berhenti. Bimbang jugak hati ini. Tidurnya tak lena macam biasa. Dia tak mengeluh tetapi..asyik mengingau jea. Kejap2 bercakap..kejap2 merengek..mimpi buruk agakya. Maklumlah..badan tak sihat. Asyik nak berkepit dengan aku jer...tidurnya. Asal jaga cari mama...

Bila aku sentuh badannya pagi tadi..demam dah reda..tapi..kasi can dia berehat satu hari lagi.
Ubat aku bagi jugak setiap 6 jam. Hari dah boleh nyanyi2 dan melompat2 dah..ingatkan esok dah boleh pergi sekolah..tetapi..aku dapat information yang sekolah ditutup esok. Aku bukak e-mail dan diberitahu yang sekolah ditutup mulai 10/10/2009 disebabkan oleh wabak swine-flu yang semakin menjadi2 di Moscow ni. Nampaknya sekarang, kebanyakan budak2 sekolah yang demam . British International School(BIS)tempat budak2 sekolah akan ditutup sehingga diberitahu kelak.

3 comments:

ain said...

tak reda2 lg ye swine flu ni!! kat sini mcm tak havoc je wlupun kes tetap ada. atau mungkin akak yg tak tau.hehehe

apa2 pun, semoga Dania cepat sembuh. risaukan kita ibu2 ni klu anak dmm. lg2 klu dmm pns. takut sgt klu2 tak terkawal boleh memudaratkn kemudian hari.

psst...anak2 akakpun klu demam mesti ngigau!

Ibudania said...

baru sampai wabak tu kat sini..tu yg takut sikit tu..

Dania dah ok..dah mula bergaduh balik ngan Adam dah!

lega!!!

um. masyitah said...

Salam Ibudania,
alhamdulillah,dania dah ok.Moga2 terpeliharalah kita dari penyakit2 berjangkit ni.