11 November 2009

Oh Sayur !

Nak masak apa utk makan petang ni..? Rasa cam dah kehabisan idea dah..nak masak sayur asyik2 sayur yg sama jea..kobis, brokoli, carrot...pastu sayur2 frozen cam jagung, kacang hijau dan bendi. Aku memang tak makan bendi. Aku yg tak berapa pandai nak pelbagaikan resepi..lagi mati kutu dibuatnya. Kalau kat Mesia tu..adalah jugak..putik jagung, petai, pucuk ubi kayu ke utk dibuat ulam....rindunya nak makan ulam cicah budu! Macam org kempunan ler pulak!!!

Dengar cerita dari jiran-jiran kat sini ada pasar Vietnam yang menjual pelbagai jenis sayuran seperti keledek dan pucuk labu. Tapi..setakat ni aku sekeluarga tak pernah sampai lagi kesitu. Jaraknya agak jauh sedikit dari tempat tinggal kami. Kalau berkesempatan..teringin jugak aku kesana. Bolehlah nanti kita jenguk apa yang best kat sana.

1 comment:

ain said...

kat umah akak, sayur mmg tak jalan, so x de poblem bab2 sayur.hehehe