02 Oktober 2009

Adam Akhtar

Bila sendirian..saya kekadang jadi belas pada Adam. Apa tidaknya...bila semua orang pergi sekolah..tinggal ler dia terkontang-kanting bermain sorang2. Tengok TV sorang2... juga main games sorang2 waktu saya tak sempat melayannya .Itu yang kekadang dia jadi geram kat si adiknya Adib tu. Kalau disuruh menjaga Adib, sekejap saja, mahunya merah padam muka si adik diciumnya.Tak tahulah..cium sayang atau cium untuk balas dendam..ha..ha..

Adam nih memang nakal habis tak tentu masa. Kalau naik skuter di Park, semua budak2 mahu dilanggarnya termasuk anak Jepun yang bermain di situ. Dia bukannya kisah orang jatuh terduduk ke, terguling ke... yang penting dia happy! Itu kat luar punya cerita. Kalau kat rumah plak..dia selalunya akan menangis kalau Dania tak nak join main bersamanya. saya memang suka sangat perhati sikap Adam ni.

Perkara yang paling pantang baginya ialah..jika melihat barang mainannya (yg boleh dibilang dengan jari) terusik atau berubah tempat. Mulalah dia meraung dan airmata tak usah dok ingat..tetiba ajer boleh berlinang-linang kat pipi bagai dipam-pam pulak. Hai.. tak macho langsung anak teruna saya ini! Time saya membebel..bukan dia pandang ke bawah seperti orang bersalah tu..tapi dipandangnya muka saya dengan wajah yang terkulat-kulat. 

1 ulasan:

~ AppLe BLosSoM ~ berkata...

sya suka baca entry pasal anak2 nie..wlupun sya lom kawin..hehehe