28 Februari 2010

Measles kah?

Lepas satu..satu lagi dugaan yang datang. Kali ni badan Adib naik bintik2 merah. Bukan keseluruhan badan tetapi dimuka dan dibahagian abdomen depan sahaja.Aku siap sapukan Calamine Lotion yang aku bawa dari mesia untuk mengurangkan kegatalan di badan. Aku tak dapat mengikuti sambutan majlis Maulidurrasul yang dianjurkan oleh tempat kerja papanya. Takut orang lain dijangkiti sama. Sehari sebelum tu..aku dah mintak papanya belikan kelapa sebab nak bagi Adib minum air kelapa. Walaupun kelapa tua takpelah janji ada air..

Petang tu aku bagi Adib minum air kelapa kerana ruam2 merah sudah naik ke kepala. Hari ni..hari ke-4..semua merah2 dibadan hilang. Aku jadi ragu2..measles atau hanya alergic pada susu Nestle yang aku campurkan dalam makanannya tempohari. Entahlah..

Tapi..Adib pun terkena tempias batuk Adam dan Dania. Kesian dia...tidurnya nyenyak tetapi kadangkala diselang seli dengan bunyi batuk. Nasib baik kali ni dia maintain..cool...tak banyak ragam..

1 ulasan:

ain berkata...

hopefully it just an allergic. tp klu berlarutan better bawak gi jumpa doktor!!