22 February 2010

Demam

Pagi ni aku rasa badan Adib panas semacam. Nasi baik ada termometer digital tu. Memang betul bacaan temperature 37.6 darjah C. Tadi dia macam meragam sikit. Nak aku pegang aje. Tidurnya pun sekejap saja kira-kira setengah jam aje pagi ni. Demam nak tumbuh gigi lani. Dah nampak putih 2 batang gigi susu yang akan tumbuh tu kat bahagian bawah. Bila aku rasa dengan jari..dah terasa kerasnya. Patutlah nak menggigit saja dia sekarang ni. Akulah yang menjadi mangsa. Harap-harap demamnya ini tidak berpanjangan.

Kalau dia sihat...dia tidak banyak ragam. Aku letakkan dalam walker aje. Pastu Dania dan Adam akan menengoknya bilamasa aku membuat kerja. Bila Dania dan Adam cuti sekolah ni..lega sikit rasanya. Mereka boleh diharap untuk melayan Adib.

2 comments:

ain said...

demam nak tumbuh gigi upernya!!! anak akak yg kecik pun baru pas demam gak!! bila dmm2 ni byk lah kerenah. nak kena sabar sikit!hehe

Ibudania said...

tak cukup tidur kita dibuatnya...
ujian2..