21 February 2010

Gigi susu

"Eiii!!!! takde gigi...!!!"

Adam dan Dania dok gelak sakan bila tengok diri memasing didalam cermin. Adam dah dicabut 2 batang gigi susu bawah...manakala Dania pulak dh kosong 2 batang gigi susu kat atas. Sekali tengok macam aku ni tak menjaga gigi anak2 plak. Apa taknya...gigi dah takde.. Padahal gigi susu yang tercabut tu...cantik lagi strukturnya. Takde rosak langsung..daripada diorang dok menahan sakit...baiklah cabut terus. Papanya jadi doktor gigi tak bertauliah. Mencabut gigi anak2 menggunakan benang. Lagi satu faktor yang membuatkan kami nak mencabut gigi mereka berdua ialah untuk mengelakkan dorang dari taknak menggosok gigi. Bila dah dicabut..takde alasan lagi untuk mengelak.

1 comment:

laily said...

same mcm haziq dah 2 batang gigi bawah dicabut. tp kat dentist...ekekeke...sebb mak dia penakut nak cabutkan sendiri....sib baik dia yang ajak p dentist sbb dia kata nnti gigi tu tercabut sendiri pastu tertelan camna ....