27 August 2009

Jiran Jermanku

Aduh! Pening kepalaku dengan jiran Jerman ku yang sorang ni. Tak abis-abis dengan komplennya sana sini. Begitu jugak dengan anak2 yang tengah galak bermain. Hari ke-2 aku berpindah ke rumah ini dari service apartment si-Jerman ni siap datang bertandang dengan sopannya.Ingatkan datang sesaja. Rupanya datang untuk complain. Itu kali pertama. Memakai seluar pendek paras paha dan masuk ke rumah dengan memakai kasut. Aku juga dengan sopan-santunnya jugak..he..he..menyuruh dia menanggalkan kasutnya yang cantik itu.

Hari ni datang lagi komplen yang mengatakan bunyi bising suara budak2 bermain di waktu malam dari rumah kamilah, bunyi suara budak menjeritlah, budak berlari serta bunyi kerusi dijatuhkan.
Aku yang tak gheti jaga anak atau minah tu yang tak betul . Kalau yapun, takkanlah..aku yang garang ni tak buat apa2 jika anak2 bermain gila2 seperti itu. Entah2 hantu. Mana dia tahu?

Seingat aku..si Adam dan Dania tu kalau bermain selepas pukul 10 pun..hanya lego sahaja. Cantum sana..cantum sini..tak jadi campak dalam bakul, ambik yang lain pulak. Takkan itupun bising sampai menggegarkan kepala otak dia. Dia mana tahu tentang perangai budak2 sebab dia tak ada anak. Hidup sepasang ngan suaminya saja. Lagi pulak dia tinggal di tingkat atas bukan di tingkat bawah! heran!heran! Semenjak kami pindah ni..macam kami jea yang punca semuanya.


Alih2 si Adam dan si Dania diberi peraturan baru. Selepas sembahyang isyak dan mengaji al-Quran, pukul 10pm dah kena tido. Tak boleh main lego lagi dan tak boleh jalan kuat2 bila naik tangga untuk ketingkat atas, serta tak boleh bercakap banyak! haiyaaa...anak-anakku menjadi mangsa..Dania juga tidak dibenarkan menyanyi dalam bilik air ketika mandi samada siang atau malam. Hidup kami jadi tak seronok dek jiran baruku yang psyco itu. Huh!

1 comment:

Deng Anaz said...

lorr..akak nie..mrh kan nyamuk, kelambu yg dibakar..sian diorg..anak-anak, buat jer apa korg nk buat..org jerman mmg kita dh tau diorg tue ala2 hitler..so xyah jg ati diorg..main, main..auntie deng bg...