17 August 2009

Kakak mithali


Ni time mengaji Al-Quran sementara menanti tibanya waktu sembahyang maghrib. Dekat sini maghribnya lambat dalam pukul 10 pm. Asar pukul 6pm. Bagi orang yang macam aku ni..kekadang terlajak sampai pukul 8pm, baru nak sembahyang Asar ( jangan ikut perangai cam aku ni, kurang pahala) tu yang terus aku mintak depa berdua mengaji terus. Kunun-kununnya dialah kakak yang paling baik. Padahal time anginnya...time orang suruh dia ajarkan si Adam mengaji...mahu saja diketuk-ketuk kepalanya Adam. Tapi baiknya...memang baik giler. Kalah aku yang kadangkala boleh bertukar jadi harimau..kekadang singapun ada time mengajar diorang mengaji.

Time lain..dia memang boleh diharap. Kekadang time aku mandi..bolehlah dia jagakan baby...agah-agah sambil menyanyi ikut iramanya sumbangnya itu. Kalau baby berhenti menangis..kata dia suaranya sedap! Eh! perasan lebeh plak anak dara sorang ni. Dia ni memang minat sesangat lagu Yuna tu. Apa ke tajuk tu. Yang Sebenarnya yerrr. Apa ke idaknya. Sebelum datang sini..tetiap hari lagu tu berkumandang dalam keta papanya.

Yang si papa pulak..kalau bawak keta tu mengantuk, bila dengar jer lagu ni..mata jadik terang benderang. Ada lampu agaknya kat dalam lagu tu yek!

1 comment:

RaNiA said...

papa pun minat kat yuna tue..hehehe