14 September 2009

Tangan panas

Saya memang sukakan bunga tetapi..sayang..setiap kali tanam bunga..bunga akan mati..pokok akan layu..geram sungguh! Saya ni bukan main lagi ikut setiap peraturan2 yg ditetapkan (kalau ada peraturanlah) ketika bunga atau sayuran ditanam. Alih2..mati juga tanaman itu.Paling selamat kami beli jer bunga yang dah ditanam siap dengan pasunya sekali. Kadang2 bunga yang itupun boleh mati. Takde seni sungguh!


Nampak tak..pokok tu dah kekuning-kuningan walaupun disiram setiap 2 hari sekali.
Emak kata tangan saya ni jenis panas. Oh! tanganpun ada jenis panas dan sejuknya...habis tu nak kena rendam ngan air sejuk dululah sebelum bercucuk tanam? Kenapa biji rambutan dan biji durian yg saya lempar di belakang rumahku masa tinggal di Quarters Putrajaya tu hidup subur? Entahlah..misteri ada dimana-mana......layan ajela..
Alih2 pokok dari Ikea jugak yg tak mati sbb plastik..

2 comments:

laily said...

eheheh...bagus gak tangan panas nie...time tak de letrik ble buat iron baju papanya pakai tangan jer...

ibudania said...

Tu tak bleh kak Chik. Tercabut bahu nanti. Baju kat sini dari baju tidur sampai baju anak kena iron. Kalau tak..berkedut cam kena mamah lembu aje...he..he..