08 September 2009

Kuih Raya


Semalam tak sempat nak update blog. Ingatkan balik dari EMC (European Medical Centre) tu..dapatlah tulis sepatah dua kata idea ni..tapi..itulah kata orang yang kita ni hanya merancang tapi Tuhan yang menentukan segala-galanya. Sampai kat rumah...hati teringin buat kuih raya padahal sebelum ni mana pernah buat. Kalau buat tu adala sekali. Itupun hangit sebab tak reti nak set time.

Lepas pada hari tu..saya main tunjuk aje. Padan muka saya...semalam cuba buat dapat buat biskut Dahlia dan biskut aper tah namanya satu lagi. Lupa..nak ambik gambar malu sebab..tak berapa jadik!


Hari ni sambung lagi buat kuih raya dengan Ilham...member baru saya. So..daptlah 2 jenis kuih yang disiapkan. Ada yang ter'coklat' sikit tapi..disebabkan baunya wangi..sayang nak buang. Malam nanti lepas buka puasa bolehlah aku mencubanya. Kalau sedap, buat lagi esok atau lusa...atau selagi raya tak tiba. Encik suami mesti cuba...tengok! jangan tak percaya yang saya boleh buat kuih raya. Kalau kat Mesia dulu ada saya buatpun bukannya dia percaya...alih2 dia kata kuih tu kuih tunjuk jugak nanti. Semangat raya tu kena ada kali ni encik!

Tiada ulasan: