28 September 2009

Hobi Si Dania

Hai! macam-macam perangai budak2 ni. Hobi Dania yang paling aku tak suka ialah berendam di dalam bathtub. Kalau setakat setengah jam takpe lagi...ini..kalau balik bermain dari park tu..berendamnya mengalahkan puteri duyung ... masuk bilik air pukul 6pm..pukul 8pm..kalau tak membebel..takkan dia keluar dari bilik air tu. Bukannya dia berendam saja tetapi siap dengan menyanyi-nyanyi pulak. Lagaknya bukan main. Air disiram-siram diseluruh badan sambil rambut dikirai-kirainya.

Waktu pagipun macam tu jugak gayanya. Aku kemain la kejutkan dia awal2 takut tak sempat. Dah kejutkan dia..bagi ubat gigi dan berus gigi..aku kedapur semula menyiapkan sarapan pagi beserta bekalan untuk dia dan papanya. Bila naik keatas takde lagi. Tengok dalam bilik air, masih lagi dok halakan shower tu kebadan. So..sekarang ni tiap-tiap pagi..aku kena mandikan dia takut terlajak jer. Nanti ada orang yang melalak plak dek kena tinggal bas.

Hmmm..macam-macam ada!

No comments: