21 September 2009

Perasaan ini

Aku punya sekeping hati yang aku sendiri sukar untuk mentafsirkannya. Kekadang ianya lembut bagaikan kapas dan kekadang ia menjadi terlalu keras melebihi kerasnya batu. Aku boleh menjadi seorang yang amat sensitif pada satu masa dan adakalanya boleh menjadi seorang yang tidak berperasaan pada waktu yang lainnya.


Raya untuk pertama kalinya diperantauan meninggalkan kesan yang amat mendalam kepada diriku...Airmata yang gugur kali bukannya mewakili perasaan gembira seperti kebiasaannya tetapi dek dadaku sesak dengan bebanan perasaan yang sukar untuk diluahkan dengan kata-kata. Makinku tahan semakin laju pulak ianya mengalir keluar. Aduhai anak! hebatnya ujian ini!


Wahai hati! usahlah bersedih ...
Wahai airmata! usahlah kau menitis lagi.


5 comments:

amri said...

selamat hari raya.. hu hu..hu.nangis le.. jangan jeless.

amri said...

jangan jeles..jenge jeles.. jangang jelesssss..

Ibudania said...

Banyak benda yg buat aku sedih Meri..tapi..takpelah..raya ni..aku nak lupakan segala yg pahit dan simpan kenangan yg manis dlm hidup aku..ahak! jiwanglah plak aku kali ni....uwaaa!!!!

amri said...

he he... sabarlah ramai orang tak berpeluang gi moscow..

Laily Wahab said...

tahniah nor atas blogmu....tabahkan hatimu selalu...marilah kita jadikan hati dan diri kita sbg penyuluh kegelapan buat insan2 yg kita sayangi....semoga Allah akan membalas segala kebaikan dan keikhlasan kita dgn 'nur' dan jannatulNya yg terbaik nnt....