20 Oktober 2010

Layan Mata

Sambil melepak di waktu petang saya sempat menonton rancangan masakan TOPFGELD JAGER di channel 24. Saya tidak tahu rancangan ini bermula dari pukul berapa tetapi ketika ini jam di dinding menunjukkan 5.15pm waktu moscow dan jam 9.15 waktu tempatan Malaysia. Jika di tempat kita rancangan-rancangan yang ditunjukkan di kaca tV yang disiarkan secara lansung biasanya melibatkan chef2 terkenal dengan menunjukkan `resepi yang best2.

Rancangan ini lebih kurang sama dgn rancangan pertandingan masakan seperti Iron Chef yang disiarkan di TV 8 sebelum saya datang kesini satu ketika dulu.tetapi rancangan ini lebih santai dan menarik. Tidaklah tertekan seperti rancangan Iron Chef. Ia melibatkan 4 peserta tetapi dalam 2 kumpulan sahaja. Kita dapat melihat teknik dan cara mereka memasak serta cara presentation sesuatu menu. Ianya akan dinilai oleh seorang Chef yang bertauliah.

Tengok cara mereka masak amat sempoi tetapi hasilnya..Amat memberangsangkan..boleh dicontohi. kalau dibagi resepi mahu saja saya membuat kembali hasil masakan yang telah ditonton.

Tiada ulasan: