04 Mei 2010

Penat tapi best!

Aduhai! dah berhabuk rumah persinggahan aku ni...almaklumlah busy betul bulan April lepas. Memula menerima kedatangan photographer terkenal tanahair saudara Saiful Nang dan saudara Ahim Rani dari CS Brunei yang bermalam dirumah aku selama 5 hari 4 malam...lepas tu..menerima kedatangan family papanya pula...busy..busy..apalagi busy memikirkan apa menu yang akan dihidangkan kepada tetamu ler. fikir punya fikir..aku masak main campak2 ajer..sempat juga aku belajar buat dalca daging dan sambal belacan ngan mak mertua.

Hari ni baru berhenti lelah sekejap kerana family papanya dah berangkat pulang ke Malaysia semalam menaiki Emirates Airlines.

Selepas tetamu dah balik..masih lagi sibuk dengan kemas-mengemas pulak...mengelap mana-mana lantai yang berhabuk, mencuci segala cadar2 dan sarung bantal. Aduh! sakit jugak belakang ni dibuatnya tetapi..tetamu2 yang hadir amat menggembirakan hati aku dan keluarga. Walaupun penat..kami berpuashati lebih2 lagi dengan kehadiran family..terubat rindu dihati hampir setahun tidak jumpa keluarga. Yang paling penting sekali, kami dapat stok bekalan bahan2 basah yang susah didapati disini. Terima kasih...seme2 yang mengirim barang-barang untuk kami..dan bersusah payah mencari barang2 tersebut. Ingin aku sebutkan disini ucapan terima kasih yang tidak terhingga untuk family yang terlibat terutama Izhar Syukri, Mak Anjang sekeluarga serta Lit sekeluarga. Barang yang dikirim amat berharga sekali...kalau boleh nak lagi..hehehe..


2 ulasan:

laily berkata...

nak lagi kena antar org p sana lagi la gamaknya ek...eheheheh...next trip...siapa yer???

matrik76@yahoo.com berkata...

family kak Chik la plak...bawak Mak Njang dan pak Njang skali mai...makan angin...:)