24 November 2014

Menderita buasir?


Korang atau saudara mara ada buasir? Berjaga-jaga jangan sampai jadi macam di dalam gambar. Saya pernah berjumpa dengan macam-macam pesakit yang mempunyai macam-macam peringkat buasir. Sanggupkah korang menderita gatal, sakit dan tidak selesa sebaik saja membuang air besar?

Saya mempunyai kenalan yang amat rapat dengan saya. Sudah jenuh saya memujuknya untuk ke hospital untuk mendapatkan rawatan, tetapi "NO" itu saja jawapannya. Dia kata..dia malu untuk mendedahkan tempat buang air kepada orang lain. Sanggup dia menahan sakit semata-mata malu untuk berjumpa doktor.

Hendak dijadikan cerita, anak saudara saya juga mempunyai buasir yang berdarah. Bila buang airbesar sahaja, darah segar keluar bagaikan memancut. Bila bertemu, kami mula bercerita tentang penyakit buasir ni. Anak saudara saya yang mempunyai buasir selama ini memberitahu bahawa buasirnya sudah tidak ada lagi selepas menyapu ubat tradisional yang diperkenalkan oleh pengamal perubatan kampung. Hanya sapu dalam masa 10 kali sahaja..buang airnya normal..tiada lagi darah yang keluar.

Orang pertama yang saya mengikuti jejak anak saudara saya ialah saudara perempuan saya. Dia kebetulan sedang mengandung. Buasir akan timbul setiap kali dia mengandung. Ini membuatkan dia tidak selesa jika ingin membuang air besar. Yang paling ditakutinya ketika selepas bersalin. Dia nekad untuk menyapu ubbat minyak yang diberikan oleh anak saudara saya tadi. Alhamdulillah! ketika bersalin, dia rasa gembira kerana buasirnya telah kecut dan boleh duduk dengan selesa ketika menyusukan bayi.

Oleh itu, saya telah memberitahu kenalan rapat saya ini dan dia telah mencubanya. Sebelum ini..dia perlu menunggu satu hari suntuk untuk buasirnya masuk kerana buasir itu jenis yang terkeluar ketulan tu! Selepas menggunakan minyak ini..dia hanya perlu menunggu hanya satu ke dua jam sahaja untuk masuk ke tempat asal.

Untuk korang yang tak percaya, boleh cuba sapu minyak ni..jaminan wang dikembalikan 100%. Kesannya 99.9 % berkesan. InsyaAllah dengan izinNya. Tiada kesan sampingan. Sesiapa sahaja boleh menyapunya.

Untuk makluman lanjut..korang boleh whatAppts atau message ke no yang diberikan : 017 3401573.

foto : kredit to alwaqiahaimulk.blogspot

Tiada ulasan: