06 April 2012

Manual bukan Auto

Eh! Eh! Dah lama saya tak bawak kereta. Hopefully saya still ingat macamana nak guna gear dan brek. Diam tak diam..bimbang tak bimbang, hampir sebulan saya drive kereta secara manual ke tempat kerja. alhamdulillah...tiada perkara yang tidak diingini berlaku. Seminggu sebelum drive tu..igauan buruk asyik menghantui tidur saya. Risau punya pasal.

Yang kelakarnya, first time bawak..kelajuannya dalam 40 km/j sahaja. Kalah kura-kura lembabnya. Ha! Sekarang ni ambik nak..kadang2 boleh mencapai 120km/j. Brutal tak mak orang ni...hahaha . Dulu nak potong keta kat depan memang tak berani..sekarang ni..kalau kereta depan lembab sikit...hmm..dalam hati dah mula merungut...rasa diri dah hebat sangat dah ni...korang jangan meluat ok...:) Dan memula start bawak keta sebulan lepas..kadang enjin boleh mati kat tengah jalan yang jem. tapi sekarang ni..alhamdulillah...sudah pandai dah mengkontrol gear, break dan clusch.

Kadangkala ada orang tanya kenapa tak guna kereta auto..senang dan tak penat tangan. Tapi sebetulnya saya lebih selesa drive kereta jenis'manual'. Lebih trill tetapi enjoyed.

2 ulasan:

~♥ OjaAmran ♥~ berkata...

Sama la kita Kak Nor..seminggu b4 start keje asyik mimpi buruk je, stress fikir cane nak bawak keter ni especially time snow..ermm, tapi bila dah pegang stereng, bawak keter pun dah cam Russian! muahahaha

Kak Nor berkata...

oooo..dah bawak keter sendiri yer..tahniah2...boleh jadi geng kak Arfah ler ni...