26 Ogos 2010

Pentingnya Username Dan Password

Padan muka saya..itulah... dah lama saya sangat tidak meng-up-date blog yang saya wujudkan sebelum ini...pulak tu siap gi kunci blog sebab dah berbulan tak masuk...takut orang ceroboh konon-kononnya. Walhal orang nak masukpun..bukannya ada benda berharga sangat. Opss..baru teringat ada dua tiga citer terkini yg agak sensitip sempat saya coretkan. Tapi..nak wat camana...takleh masuk dah...pintu dah dikunci rapat.

Dari pagi tadi saya dok mengingatkan password dan username yang saya gunakan.Gatal sangat tangan ni gi buat kunci kat rumah lama tu. Kan dah menyesal tak sudah. Dah puas saya perah otak ni nak mengingatkan perkataan tersebut. Dah mintak tolong blogger dan dah siap tukar password baru..tapi tetap tak berjaya masuk jugak. Nampaknya rumah itu bukan hakmilik saya lagi. Mungkin akan diruntuhkan atau dibiarkan bersawang begitu sampai kesudah. Nampaknya jodoh saya dengan norakhtar.blogspot. Hanya setakat hari ini saja. Kami sudah bersama semenjak dari tahun 2008 lagi.

Tapi takpe..tengoklah..saya muncul lagi..dengan rumah yang lebih baru..canggih dan moden..(saja nak sedapkan hati sendiri). Akan saya jaga..sapu dan bersihkan rumah ini setiap hari..InsyaAllah.so..lepas ni tak payah ringan tangan pi kunci rumah ni pulak. Kepada yg berhajat nak buat blog..jadikan pengajaran..ingatlah password dan username anda betul2..takpun..tulislah kat mana2 dinding ke..kertas ke..diary ke..supaya sejarah seperti saya tidak akan berulang lagi.

Tiada ulasan: