19 Ogos 2010

Ramadhan Karim

Sudah 9 hari umat islam menunaikan ibadat puasa di bulan ramadhan yang mulia ini. Tapi bagi aku hari ini merupakan hari pertama selepas bercuti (istilah bg kaum hawa) aku menahan lapar dan dahaga dalam waktu yang panjang hampir 16 jam. Maklumlah waktu siang adalah lebih panjang berbanding waktu malam. Panasnya juga lebih terasa dengan suhu kadang2 mencecah sehingga 38 darjah C. Dengan Adib yang masih menyusu badan sepenuhnya..aku anggap ramadhan kali ini lebih mencabar.

Tengahari ini akan diadakan sembahyang sunat tasbih yang dicadangkan oleh Yang Berbahagia Datin Saripah Khalis di embassy..aku harap semuanya berjalan dgn lancar. Seingat aku..last aku bersembahyang tasbih ialah semasa tinggal di hostel ketika tingkatan 5 dulu. sekarang..umurku dah lingkungan 30-an..berapa lama sudah? inilah peluang ku bagi membuat saving untuk akhirat.
Moga2 diberkati..Aminnnn!!!!

Tiada ulasan: