10 April 2010

Hari yang sibuk

Selamat pulang kepada tetamu dari negara tercinta...Malaysia. Semalam dan hari ini merupakan hari yang singkat bagi aku yang kesibukan . Sibuk membasuh cadar, kain baju...menyapu dan mengemop lantai juga meng'iron' serta melipat baju yang bertimbun didalam bilik sebelah. Sakit jugak mataku melihat kain baju yg tidak berlipat dan rumah yang berhabuk sebelum ini. Tetapi hambatan masa membuatkan aku abaikan semua itu.

Pagi2 lagi..rumahku sudah bergema dengan bunyi mesin basuh yang tidak byk kerenah berkhidmat utk tuan kontraknya ini...almaklumlah...kain baju yang hendak dibasuh sentiasa byk kerana adanya anak2 yang sedang membesar dgn aktif..seaktif-aktifnya terutama Adam...he..he..sabar ajelah.

Rumah ku sapu bersih...sementara papanya sibuk mengerjakan carpet. Anak-anak masih tidur... keletihan...dan penat bermain di park semalam belum habis. Tambahan pula pada malam minggu aku memberi kebebasan kepada mereka untuk melihat rancangan kartun yang mereka minati sampai pukul 12 MN. Kadang-kadang tak sampai takat tupun mereka masing dah dibuai mimpi. Pagi ini Adib bangun awal dan menemani papanya diruang tamu sementara aku menyiapkan sarapan pagi untuk kami sekeluarga.

Kejap lagi jika anak2 yang besar itu bangun..suaraku pulak menggantikan mesin...bergemaaaa..dgn suaraku yang bercampur-gaul intonasinya....yang pasti tentulah menggunakan intonasi dan ton suara yang tinggi2. Normal...

No comments: