16 Mac 2010

Apa dah jadi ni?

Tidak kusangka......cempedak menjadi nangka! Kusangka panas hingga kepetang rupanya hujan ditengahari..! Apa kena ni? Wah! wah! jangan sangka yang bukan2. Bukannya ada tsunami yang melanda kehidupanku...dan bukannya ada benda buruk yang berlaku dalam kehidupan kami sekeluarga cuma aku jadi agak terkezuuuuttt...berat badan turun..bukannya sikit wei...

Kalau zaman anak dara dulu berat badanku sekitar 40-42 kg. Kalau naik 42..hati dah mula risau. Bila dah kawin dan dapat anak..berat badan meningkat kepada 48 kg. Maklumlah ada lemak tambahan disana-sini. Ingatkan berat tersebut akan terus meningkat bila umur dah semakin kedepan dan diikuti dgn rantaian anak-anak yang semakin bercambah ni.

Tapi..bila aku naik aje atas scale weight tadi..bacaannnya ialah 35 kg. Aku belek dua tiga kali.rosak ke apa penimbang ni..baru aje beli..takkan dah rosak..naik lagi...tengok lagi..jarum betul ke tidak. Seblom naik, jarum tu dah terletak eloknya di no.kosong. Kedudukan scale weight tadipun dah ditempat yang rata..takde dilapik oleh apa2 bhn lain kat bawah tu..aku tengok lagi..bacaannya still sama 35 kg. Ish! ish! kalah zaman anak dara.

Nak kata aku berdiet..memang tak pernah ada dalam pemikiranku untuk berdiet memandangkan BMI ku sebelum ini sesuai dgn ketinggianku. Apatah lagi aku sekarang memberikan BF sepenuhnya kepada Adib. Kalau nampak makanan memang aku pantang. Bukan pantang apa..pantang kalau tak makan...ha..ha..berselera. Kalau kena dengan kuih bakar yang dimasak oleh Puan Siti isteri Pak Kolonel...memang aku tak ingat dunia..satu talam tu mahunya aku makan sorang2 jer.

Tapi..alhamdulillah..walaupun berat badanku turun tetapi..susu badanku tetap cukup untuk Adib sampai tersedak2 ketika minum.

Kepada kak Nur di Canberra...hal tupun memang saya fikirkan tetapi..takdelah serius sangat. Terima kasih kerana prihatin. Kita ni selalu tak berkesempatan bertemu di ruangan satu lagi tu kerana masing2 sibuk kan!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

uiksss..nor, ni kurus macam kes makan hati ni..
kshima