04 Januari 2012

Seperti Rusa Masuk Kampung

Sebelum ini saya tidak dapat membayangkan bagaimana perasaannya bila saya menjadi rusa tersebut...tetapi semalam...hari ini dan hari2 yang berikutnya saya dapat merasakan perasaan tersebut. Lost! Seperti saya tidak pernah bekerja di sini. Padahal baru 2 tahun setengah ia ditinggalkan. Pembaharuan  dari segi organisasi ,pemodenan dari struktur dalaman tempat kerja saya begitu memeningkan kepala. Pergi sana sesat..pergi sini sesat..bayangkan banyak mana perubahan yang telah wujud sepanjang peninggalan saya yg baru setahun jagung ini.

Pada hari pertama melaporkan diri..saya terkial-kial mencari unit2 tertentu. Perubahannnya begitu drastik. Pergi kebahagian admin..orang yang masih saya kenali hanya tinggal dua tiga orang termasuk CC. Memandangkan CC juga merupakan jiran saya di bandar Seri Putra..maka senanglah sikit saya berurusan direct dengannya berkaitan gaji, sistem SBPA yang baru diperkenalkan serta urusan2 lain. Hanya tinggal sign jer. Alhamdulillah...Allah permudahkan sedikit urusan saya pada bahagian tersebut..

Walaupun saya tahu nama saya still berada di unit yg sama tetapi hati masih berdebar2 menunggu keputusan matron dimana saya akan ditempatkan..manalah tahu kot2 berubah. Dengar cerita staff di ICU dan NICU tidak mencukupi. Adakah saya akan kembali bekerja shift seperti biasa? Dalam hati berdentang-dentung bunyi debaran tetapi saya masih kontrol agar perasaan cemas tidak ketara. Tapi nasib menyebelahi saya sekali lagi kerana  masih kekal diwad yang lama dimana saya hanya perlu bekerja dua shift sahaja iaitu shift pertama masuk pukul 7am keluar pukul 4pm dan shift kedua masuk pukul 9am, keluar pukul 6pm. maknanya saya tiada shift malam....

Hari ini merupakan hari ke-3 saya disini. Waktu bekerja masih office hour dalam 2 minggu sebelum masuk ke waktu yang perlu dipatuhi. Esok..saya akan bercuti selama 2 hari untuk kembali ke kampung suami di Kedah...menaiki firefly. Saya berusaha menempatkan diri dalam keadaan yang selesa  kerana kawan sejawatan , yang selalu bergurau senda sebelum ke Moscow dulu kini bergelar ketua saya..as a sister..alhamdulillah diatas rezeki yang Allah Taala limpahkan kepada saya dan keluarga setakat ini.

Buat teman2 di Moscow..teruskan perjuangan anda dengan PERWAKILAN. ..jika shopping gzel, kristal or Bohemia tu..ingat-ingatlah pada saya di Putrajaya ni. Moga ketemu lagi.

4 ulasan:

~♥ OjaAmran ♥~ berkata...

selamat kembali bertugas Kak Nor..jangan lupakan kami di sini..gonna miss Russian boy; Adib!! :D

Kak nor berkata...

Tq gak Oja..buat makan2 utk kami...tak sabar nak tengok Zara membesar...keluar main snow lagi ke minggu ni?

Penjejak Mimpi berkata...

Assalam.. Welcome back Nor.. :)

mummy aida berkata...

selamat kembali ketanah air.. selamat kembali bertugas.. sayang nyer tak sempat kita bertemu.. rindu kak 30..