23 September 2011

Autumn kembali lagi

Autumn kali ini merupakan yang terakhir untuk kami sekeluarga. Biasanya pada musim ini Moscow akan dihiasi dengan warna yang penuh bercahaya..daun-daun akan bertukar kekuningan. Sangat cantik. Permulaan kali ini tidak berapa menyenangkan. Banyak masa dihabiskan dengan membuat aktiviti-aktiviti persatuan. Sehingga kadangkala  saya perlu membuat pembahagian masa yang bijak untuk menguruskan hal-hal dirumah. Nasib baik Adam dan Dania bersekolah...manakala Adib saya bawa juga ke tempat berpersatuan.

Minggu ini cuaca agak redup dan.kadangkala diselangseli dengan hujan yang turun renyai2. Bila cuaca begini..matapun mulalah layu. Tapi saya ni jenis yang sukar untuk tidur disiang hari kecuali jika benar2 keadaan yang terpaksa. daripada saya tidur lebih baik saya..mengadap laptop..untung2 dapat juga satu dua cerita yang sempat dibaca. Nasib baik tiada apa2 aktiviti yang harus dihadiri.

Pokok lada yang saya tanam didalam pasu dan watermelon yg saya tanam kat luar rumah, sudah saya angkut masuk rumah. Cuaca kat luar sudah mula sejuk. Suhu kekadang mencecah 12 darjah C seperti tidak mengizinkan pokok2 tersebut untuk bernafas. Tidur malampun sudah mula pakai stokin..kalau tidak ..rasa macam kejang jer otot2.

Oklah selamat berehat buat teman2 di Malaysia dan dimana jua berada..semoga kita mendapat rehat yang secukupnya untuk meneruskan tugas kita dengan penuh bertenaga pada esok hari ya!

3 ulasan:

Ijah EmoTemo berkata...

wah sudah autumn ye? panorama masa autumn sgt cantik! heheheheh

blog-tips-kurus berkata...

salji canti, panas & bunga pon cantik.. :-)

Tanpa Nama berkata...

hehehe
hai kak nor!

last singgah time entry 20may..
'yang baik datangnya dari Allah...'

hehehe

mesti cantik daun2 luruh..

huhuuhuh

tp sejukk sangat..sakit tulang.hehe


seliparjepunbiru.blogspot.com