16 Februari 2010

Back to normal

Alhamdulillah! Lega rasanya. Tabiat tidur Adib kembali seperti sediakala. Kata jiranku Puan Azah, budak2 akan berubah sikap dan tabiat setiap kali umurnya makin meningkat atau bertambah bulannya. Ye ke? tak pernah aku menelitinya sebelum ini. Tapi bila diberitahu begitu..aku mula memerhati. Disebabkan Adib lahir 4/7 maka...kata Puan Azah setiap 4 hb setiap bulan akan ada benda baru yg berlaku...bila difikir-fikir balik ada betulnya. Bulan lepas nak genap umur 6 bulan dia cirit-birit selama 2 hari. Bulan ni pulak begini. Bulan depan...apa pula yang akan terjadi?

Semasa aku sedang ralit mengadap komputer ni..Adib masih lagi menyambung tidurnya. Kerja-kerja rumah sudah aku siapkan. Kain baju sudah aku gosok dan menyimpannya elok2 didalam almari. Hmmm...masa untuk berehat sementara dia belum jaga.....!!!! Kejap lagi dia akan bangun apabila sampai waktu makannya 12.30 noon...so apalagi...dapatlah aku regang-regangkan sikit urat yang bersimpul.

Tiada ulasan: